Picture5

Хакатон: Геймификация в училищата

Грабни шанса за европейско признание

15 – 17 ноември 2024 г.

ЗА ХАКАТОНА

DigiHub, Телерик Академия, БСУ и ИКТ клъстер Бургас с подкрепата на Enterprise Europe Network (EEN) организират хакатон на тема „Геймификация в училищата“.

Състезанието е част от DigiEduHack – инициатива на ЕС, която има за цел да насърчи иновациите на местно ниво, сътрудничеството и креативността, както и да стимулира положителни промени в дигиталното образование. Надпреварата ще се проведе заедно с още 41 хакатона в цяла Европа.

Грабни шанса да бъдеш сред най-добрите в Европа. 
Как?
1

Регистрирай отбор за участие
в хакатона

2

Разработи идеята си в периода 15 – 17 ноември

3

Представи идеята си на журито и качи резюме на сайта на инициативата

Отборите – победители от всяка държава ще имат шанса да се състезават помежду си, а финалистът ще бъде определен чрез публично гласуване. Виж още тук: https://digieduhack.com/awards.

ДЕТАЙЛИ ЗА УЧАСТИЕ

Цел на хакатона: Основната цел на хакатона е прототипиране на практически решения за геймификация в българските училища.
Отборите имат за задача да предложат лесни за прилагане инструменти/решения, които училищата могат да използват за по-интерактивно и ефективно обучение. Целта в дългосрочен план е подобряване на ангажираността на учениците както в клас, така и онлайн.

Допустими кандидати и критерии за участие:

  • Ученици – 8-12 клас
  • Студенти от всички специалности
  • Ентусиасти по темата за дигиталното образование
  • Младши ИТ специалисти

Допустими участници са екипи между 2 и 5 човека. Задължително е поне един човек от екипа да има познания по програмиране, без значение нивото и опита в областта на софтуерни разработки. Задължително е поне един от участниците да владее английски език. Регистрацията на отборите се извършва през официалната платформа на DigiEduHack: https://digieduhack.com/challenges/gamification-in-schools.

ПРАВИЛА И КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА
Правила на хакатона:
  • Участниците могат да си изберат под какъв лиценз да бъде написаният от тях код в рамките на хакатона – препоръчително е свободен лиценз.
  • Работата по проектите стартира с началото на хакатона. Не се допуска участие с напълно или частично готови идеи.
  • Приложенията, които не са завършени и нямат работеща функционалност, също се представят на финалния ден и се оценява потенциалът им и проблемът, който решават.
Критерии за оценка:
  • Оценка на идеята
  • Работеща функционалност на приложението
  • Начин на изпълнение, качество на програмния код и избрания подход
  • Потребителски интерфейс
ПРОГРАМА
Първи ден (15.11.2024)
Втори ден (16.11.2024)
Трети ден (17.11.2024)
15:30 – 16:00
Откриване на събитието и представяне на правилата.
Модератор Стоян Узунов, Principal Engineer, Commerzbank
16:00 – 17:00
"Игровизация в образованието"
Гост лектор Станко Янев, Професионална гимназия по електротехника и електроника „Константин Фотинов Бургас"
17:00 – 19:00
Формиране на екипите и започване на работа по проекти
09:30 – 12:30
Екипна работа по проекти
12:30 – 14:00
Обедна почивка
14:00 – 15:00
"Enligh Language Teaching adventures in Minecraft"
Гост лектори Татяна Шурелова и Божидар Божков, Английска езикова гимназия "Гео Милев" Бургас
15:00 – 19:00
Менторски сесии и работа по проекти
09:30 – 12:30
Екипна работа по проекти
12:30 – 13:30
Обедна почивка
13:30 – 15:30
Финална презентация на проектите пред журито
15:30 – 16:00
Оценка от журито
16:00
Награждаване на победителите
Модератор Стоян Узунов, Principal Engineer, Commerzbank