От 15 до 17 ноември 2024 г. Бургас беше домакин на първото издание на хакатона DigiEduHack в България. Събитието се проведе под мотото „Геймификация в училищата“ и обедини млади таланти, ИТ специалисти и иноватори, които разработиха идеи за подобряване на учебния процес чрез игрови методи.
DigiEduHack – Инициатива на Европейската комисия
DigiEduHack е част от глобалната инициатива на Европейската комисия – Digital Education Action Plan (DEAP), която цели да насърчи иновациите, сътрудничеството и креативността в дигиталното образование. През 2024 г. в 41 града в Европа се проведоха хакатони, като България участва за първи път. Повече за инициативата можете да научите на: https://digieduhack.com.
„DigiEduHack е уникална възможност за обединяване на иновации, технологии и образование. Горди сме, че Бургас е първият град в България, който участва в тази инициатива. Благодарим на всички участници и партньори за невероятния принос!“ – заяви Петко Георгиев, председател на УС на DIGIHUB.
Организация и подкрепа
Хакатонът беше организиран от DIGIHUB, Телерик Академия, Бургаски свободен университет, ИКТ Клъстер Бургас, с домакинството на Central Park Бургас и подкрепата на Enterprise Europe Network (EEN). Strypes бе официален спонсор на събитието, а медийните партньори – DevStyler и Община Бургас – осигуриха широката видимост на събитието.
Какво се случи?
Ден 1 – 15 ноември 2024 г.: Откриване и идеи
Събитието започна с официално откриване, в което участниците бяха приветствани от председателя на DIGIHUB Петко Георгиев. Лектори като Станко Янев, Татяна Шурелова и Божидар Божков споделиха вдъхновяващи примери за геймификация в образованието. Участниците, разделени в 11 отбора, започнаха разработката на своите концепции с подкрепата на ментори.
Ден 2 – 16 ноември 2024 г.: Разработка и работа в екип
Вторият ден беше посветен на интензивна работа по проектите. Ментори като Димитър Тодоров, Веселин Стоилов, Кирил Алексиев, Йоана Крумова и Божидар Божков осигуриха експертна помощ, насочвайки участниците в развиването на техните идеи.
Ден 3 – 17 ноември 2024 г.: Презентации и награждаване
Екипите представиха проектите си пред жури, включващо представители на бизнеса и образованието:
- Доц. д-р Димитър Минчев – БСУ
- Христо Ковачев – CEO на Orbis
- Петър Петров – зам.-директор на ПГЕЕ „Константин Фотинов“
- Христина Тотева – Телерик Академия
- Божидар Божков – Английска езикова гимназия „Гео Милев“
Победители
- Първо място: Отбор GooseSoft с проекта Programingo – ученици от ПГЕЕ „Константин Фотинов“ Бургас.
- Второ място: Отбор Go6o с проекта GigaLearn – студенти от Бургаски свободен университет.
- Трето място: Отбор Forcefinity с проекта SIVIRO – ученици от ППМГ „Акад. Никола Обрешков“ Бургас.
Победителите ще имат възможност да представят своите проекти на международно ниво в рамките на глобалната платформа DigiEduHack.
Благодарности
Благодарим на всички, които направиха хакатона възможен:
- Лектори: Станко Янев, Татяна Шурелова, Божидар Божков.
- Ментори: Димитър Тодоров, Веселин Стоилов, Кирил Алексиев, Йоана Крумова, Божидар Божков.
- Модератор: Стоян Узунов.
- Журито: Доц. д-р Димитър Минчев, Христо Ковачев, Петър Петров, Христина Тотева, Божидар Божков.
- Спонсор: Strypes, които с подкрепата си допринесоха за успешното провеждане на събитието.
Какво следва?
Хакатонът „Геймификация в училищата“ показа как иновациите могат да променят бъдещето на образованието. Продължаваме да работим за създаването на платформи, които обединяват талантите и бизнеса, за да стимулират креативността и дигиталната трансформация. Очаквайте още събития и инициативи от DIGIHUB и нашите партньори!